Gastronomen Sveriges bästa sjukhusmat



Min mor i full mundering utanför Gastronomen på Falu lasarett. Gastronomen har blivit utsedd till att ha Sveriges bästa sjukhusmat
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.6514251-falun-har-basta-sjukhusmaten
 
Jag hade äran att få äta denna mat varje dag under mina tre gymnasieår då Falufrigymnasium hade och fortfarande har Gastronomen som sin lunchrestaurang. Även under vissa mindre pluggiga dagar gick man ändå dit och åt sin lunch! Alltid flera rätter att välja på och fint salladsbord med bröd ochmed kaffe och te efteråt, tror även de har kaffelattemaskin för er kaffedrickare:) .Nu finns även "kockens hörna" med en lite finare rätt och även "delin" med diverse delikatesser som gravad lax och kallskuret osv. Det är även buffé och du får ta hur mycket av dagens lunch du vill, till ett pris av 72 kr. Jag kan säga att detta tycker jag lätt är stans mest prisvärda lunch! Jag och Elis brukar gästa Gastronomen någon eller några dagar i veckan och Elis blänger alltid på alla läkare och sköterskor.
 
Nu ska jag titta till min entrecote i ugnen!!
 
//Erica 

Kommentarer
Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★ säger:

Kul :) . Min son går på Friskolan Mosaik, där hade Falufri sina lokaler förr vet jag :-).

Svar: Kul! Ja jag gick där på Falufrigymnasium när det låg där:) intressant blogg :)
Erica & Marie

2013-11-22 | 20:35:30
Bloggadress: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback