Bland maränger, småkakor och cupcakes

 
Månades bästa post anlände idag till min regnläckande brevlåda ( eftersom de förra ägarna tog med sig brevlådan utan att säga detta någongång under de 544 tillfällen vi pratades vid innan husförsäljningen ägde rum, kanske typiskt för den GRUVLIGA sidan vem vet och vi fick panikshoppa en ny). Det var ett extra Tjockt nummer + en liten bok med 69 småkakerecept. Om inte annat kommer man bli tjock om man nu skulle få för sig att baka alla recepten på en och samma dag.
 
Det här med att baka har egentingen aldrig varit min gren för jag saknar en av huvudingredienserna nämligen tålamodet som behövs när det ska pillas eller väntas och så ska det helst gå fort. Detta medför att jag oftast startar minst tre bak samtidigt och senast när jag bakade tre satser bullar samtidigt höll det på att skita sig rejält. Började med att jag råkade(!) Ta dubbel mängd mjölk fast jag bara skulle göra en sats....så då räckte ju självklart inte alla ingredienser till, eftersom jag redan påbörjat en annan sats deg oxå! Detta medförde att jag mitt i jäsning och utbakning fick åka i mina nya fina prickiga one piece och handla. Som tur var bor vi ju nu närmare civilisationen och detta tar inte allt för lång tid, om det inte är så att bilen går på ångorna av den bensin som finns i tanken. Väl hemma efter svordomar och tankning ska bullarna in, men jag har självklart glömt slå på ugnen! Tillslut står jag där med minst 150 bullar och en liten herre krälandes i allt mjöl och ägg på golvet. Bullarna godkändes iaf av Dansjuryn bestående av Olov och Karin och på onsdag ska resen av dirty foxx gänget få smaka lite Citronbullar.
 
Spitspåsar har inhandlats idag, men någon som vet vad det andra är och kan gissa vad jag ska göra för sorts bakverk med den?
 
Hembakat till er alla!
/Erica

Kommentarer
Mathias säger:

He he ingen aning!! * tänker * vad kan det vara?! Ha en underbar kväll! :)

Svar: haha, ha en fin kväll själv:)
Erica & Marie

2013-11-11 | 19:03:05
Bloggadress: http://twoplusone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback