Julbak med hederlig knäck och skumtomtefudge

Igår kväll fick jag för mig att baka julgodis. Knäck och skumtomtefudge tyckte jag lät som en bra idé.
 
http://kaksmulan.se/2010/12/14/mera-julgodis här hittar ni receptet på fudgen.
 

Effektiv som jag är kokar jag båda samtidigt, självklart blev båda klara samtidigt och det slutade i ett kaos då jag måste fråga min make om hjälp och det hela slutade nästan med skilsmässa, men men det blev gott iaf. Här kokar knäcken och skumtomtarna smälter sakterligen i sockerbadet.
 

Färgen blev ju inte så snygg så lite rödfärg gjorde fudgen oerhört snyggt rosa:) 
 

Sist skulle chokladen i, ni ser ju hur jobbigt det blev att röra runt denna röra....
 

Kyld och klar att skäras
 

Sött, tänkte även prova göra bananskumfudge....
 

Och knäcken blev även klar.
 
God jul!!
 
/ Erica 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback