Fina byxor från hm


 Jag tycker jag köpt jättefina byxor lr leggings till lillherrn på hm! De kommer från "tjejavdelningen" och är i strl 92, herrn har strl 80-86 på "killarnas" och dessa sitter rätt så tajt på honom! Har även en t-shirt med en katt från Åhléns tjejavdelning i strl 98-104 och den kommer snart vara för liten för honom...  Är tråkigt att alla kattmotiv på barnkläder är för flickor, hundar däremot är för pojkarna, för så är det tydligen! Hundar är mer macho än små gulliga kattungar! Om jag hittar en tröja med en katt utan puffiga axlar köpte jag den direkt!

En slump att kläderna är tajtare och smalare för flickor? Knappast! Blir less på klädaffärer som har grymt uppdelat för pojk och flickkläder, grönt, svart, blått och lite orange med Angry birdsmotiv för pojkar och Hello Kitty i rosa, lila, vitt och silver för tjejer! Bara att välja! Neeej usch vad tråkigt! Inte konstigt att samhället ser ut som det gör i jämställdhet ibland. Lillherrn trivs och sover gott fortfarande i sina vita pyjamaser med vita katter med rosa rosetter!


Pyjamasens




Tröjan i stl 98-104 men snarare en 80...


Dagens outfit blommig MOLO body i strl 80. Ett loppisfynd för 15kr!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback